شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

در راستای تکمیل و استغنای هرچه بیشتر این وبلاگ، از همه عزیزانی که سابقه ی دوستی، ارتباط، آشنائی، شاگردی، همکاری و... با پدر عزیزمان، «حاج شیخ عبدالله دشتی» دارند، صمیمانه درخواست می کنیم هرگونه عکس، کلیپ، دستنوشته و مطلبی از ایشان در اختیار دارند، به ما ارسال کنند تا به نام خود آنان در وبلاگ درج گردد.
در ضمن، آمادگی داریم خاطرات قدیمی و جدید و مطالب شما در زمینه خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان را به این وبلاگ بیافزاییم.

مسئولیت بنیاد شهید شهرستان دشتی

(سال 1360 تا 1364 شمسی)

 

با ادامه ی جنگ و گسترش دامنه ی آن، ضرورت تشکیل بنیاد شهید در منطقه بشدت احساس می شد تا بتواند امور مربوط به شهداء، جانبازان، مفقودین، اسرا و رسیدگی به خانواده های آنان را سروسامان بخشد. با تأسیس دفتر بنیاد شهید در شهرستان دشتی در اواخر سال 1360 که تمامی منطقه ی رودباران سابق (تنگستان، دیّر و کنگان) را نیز تحت پوشش داشت، ایشان عهده دار این مسئولیت بزرگ گردید و همواره معتقد بود که دوران حضورش در بنیاد شهید و خدمت به این خانواده های معظم و معزّز، فرصت و افتخاری بوده که خداوند، همانند آن را در طول عمرش، نصیب او نکرده است!

از آنجا که کشور، درگیر جنگی فراگیر و همه جانبه بود و بودجه ی ناچیزی در اختیار این نهاد مقدس قرار می گرفت، لذا ایشان با اتّکا به خداوند متعال کار خود را آغاز نمود و به تدریج، با پیگیری ها و همیاری مسئولین، معتمدین و خیّرین منطقه توانست حداقل امکانات لازم را فراهم کند.

خود ایشان در این باره می گوید:

«نبود امکانات اولیه از قبیل آمبولانس، سردخانه و...، وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده بود لیکن بنا به پیشنهاد مسئولین امر و احساس وظیفه ای که می کردم، این بار سنگین را با تعدادی نیروی دلسوز، فعال و مؤمن به دوش گرفته و در این راه، تمام تلاش خود را بکار بستیم... .

کلیه ی فعالیت ها با همکاری دیگر نهادهای انقلابی، بخصوص تعاون سپاه و همراهی نیروهای مردمی بخوبی انجام می گرفت. این مسئولیت را از [اسفند] سال 60 تا [اسفند] سال 64 عهده دار بودم و آن را بزرگترین افتخار در پرونده ی خود می دانم، اگر خدا قبول کند!»

 

در همین دوران بود که فیض عظیم دیگری نصیب او گردید و سعادت یار شد تا همراه با خانواده های شهدا و ایثارگران، عازم حج تمتّع شود.

 

عمده فعالیت های ایشان در این نهاد مقدس عبارت بود از:

1ـ کسب اطلاع از وضعیت خانواده ی نیروهای رزمنده و سرکشی به آنان با همراهی سایر مسئولین

2ـ انتقال خبر شهادت رزمندگان به خانواده های آنان (که به گفته ی وی، وظیفه ی بسیار سختی بود)

3ـ برگزاری مراسم تشییع، تدفین، تجلیل و تکریم شهداء در شهرها و روستاهای محل سکونت آنان

4ـ برگزاری هفتگی مراسم دعای توسّل، کمیل، زیارت عاشورا و... در منازل یا گلزار شهداء

5ـ دیدار مستمر با خانواده های شهداء، جانبازان و اسرا به همراه مسئولین و پیگیری رفع مسائل و مشکلات آنان

مراسم تشییع جنازه ـ خورموج

مراسم شهید سیداسماعیل طاهری

شهید عبدالحسین حاجی نژاد

سرکشی به خانواده شهدا

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان درخصوص مطلب فوق و سایر مطالب این وبلاگ استقبال می کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی