شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

در راستای تکمیل و استغنای هرچه بیشتر این وبلاگ، از همه عزیزانی که سابقه ی دوستی، ارتباط، آشنائی، شاگردی، همکاری و... با پدر عزیزمان، «حاج شیخ عبدالله دشتی» دارند، صمیمانه درخواست می کنیم هرگونه عکس، کلیپ، دستنوشته و مطلبی از ایشان در اختیار دارند، به ما ارسال کنند تا به نام خود آنان در وبلاگ درج گردد.
در ضمن، آمادگی داریم خاطرات قدیمی و جدید و مطالب شما در زمینه خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان را به این وبلاگ بیافزاییم.

هجرت به خورموج

آغاز دوران مسئولیت ها (جهاد و جبهه)

(سال 1359 تا 1360 شمسی)

ایشان در سال 1359 به شهر خورموج (مرکز شهرستان دشتی) نقل مکان کرد و به عنوان «نماینده ی روحانیت در جهاد سازندگی شهرستان دشتی»، انتخاب و مشغول به کار گردید.

در آن سالها، هنوز شهرستان های تنگستان، دیّر و کنگان شکل نگرفته بود و تمامی این منطقه (که اصطلاحاً رودباران نامیده می شد)، به مرکزیّت «شهرستان دشتی» اداره می شدند.

شیخ عبداله دشتی در طی دوران مسئولیت خود در سال های 1359 و 1360 در این نهاد نوپا، پا به پای جهادگران با سرکشی به مناطق شهری و روستایی منطقه، به انجام امور فرهنگی، ترغیب مردم به حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، آشنا ساختن آنان با اهداف انقلاب، آموزش مسائل شرعی و تدریس معارف اسلامی به جهادگران می پرداخت.

 

با آغاز جنگ تحمیلی در شهریورماه 1359، نیروهای جهاد سازندگی به پیشقراولان جبهه و جنگ تبدیل شدند و میدان فعالیت خود را به مناطق عملیاتی توسعه دادند. وی نیز در کنار جهادگران، به عنوان روحانی تبلیغی در جبهه های جنوب (آبادان) حضور می یافت و بارها به این مناطق اعزام گردید. مجموع ایام حضور ایشان در مناطق عملیاتی از سال 1359 تا 1366، بالغ بر 6 ماه می شود (براساس گواهی نمایندگی ولی فقیه در سپاه).

منطقه عملیاتی جنوب ـ سال 1362

نفر وسط: حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسین شفقت (ره)

نفر سمت چپ: حجه الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرسول صداقت

منطقه عملیات جنوب ـ 1362

آبادان ـ 1364

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان درخصوص مطلب فوق و سایر مطالب این وبلاگ استقبال می کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی