شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

در راستای تکمیل و استغنای هرچه بیشتر این وبلاگ، از همه عزیزانی که سابقه ی دوستی، ارتباط، آشنائی، شاگردی، همکاری و... با پدر عزیزمان، «حاج شیخ عبدالله دشتی» دارند، صمیمانه درخواست می کنیم هرگونه عکس، کلیپ، دستنوشته و مطلبی از ایشان در اختیار دارند، به ما ارسال کنند تا به نام خود آنان در وبلاگ درج گردد.
در ضمن، آمادگی داریم خاطرات قدیمی و جدید و مطالب شما در زمینه خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان را به این وبلاگ بیافزاییم.

امامت جمعه شهرستان دشتی

(سال 1370 تا 1379 شمسی)

 

ایشان با توجه به سوابق درخشان علمی، انقلابی، تبلیغی و اجرائی، در مردادماه سال 1370 با پیشنهاد برخی از بزرگان حوزه و درخواست های مردمی از محضر مقام عظمای ولایت (مدّظله العالی)، به امامت جمعه ی شهر خورموج منصوب شد و در پاسخ به ندای رهبر و مقتدای خویش، با همکاری جمعی از برادران و خواهران انقلابی، دلسوز و متعهد، اقدام به برپایی نماز وحدت بخش جمعه کرد و با خطبه های خود، آحاد مردم را به اتحاد و مراعات تقوای الهی دعوت و رویدادهای مهم سیاسی ـ اجتماعی جهان اسلام را گوشزد می کرد.

حکم امامت جمعه شهرستان دشتی

امام جمعه شهرستان دشتی

 

از مهم ترین اقدامات ایشان در این دوره از عمر بابرکت خود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

♦ حضور در جلسات شورای اداری شهرستان و سایر ادارات، نهادها و سازمان ها

 برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم برای کارمندان و مسئولین ادارات

 تماس، مکاتبه و رایزنی با مسئولین شهری، استانی و کشوری در راستای حل مشکلات مردم و منطقه

 حفظ ارتباط و سرکشی به جانبازان، ایثارگران و خانواده های محترم شهدا

 سروسامان بخشیدن به ساختمان مصلای جمعه این شهر (که تا آن زمان به شکل سوله بود) و بنا نهادن ساختمان های دفتر امام جمعه، ستاد نماز جمعه و مکتب فاطمیه (برای خواهران) در جوار مصلا با استفاده از مساعدت خیّرین، کمک های دولتی و...

 انتشار نشریه ی «ندای جمعه» در چند شماره (با موضوعات: اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منطقه)

عیادت از جانباز مهدی رضائی

 

از سال 1373 با اعطای مجوّز کتبی از سوی مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت الله خامنه ای (مدّ ظله العالی)، به عنوان نماینده ی رسمی ایشان در اخذ وجوهات شرعی، کفّارات و مظالم، سهم امام و سادات و صرف بخشی از آنها به مستحقّین و موارد مقرّره انتخاب گردید. (ایشان نمایندگی برخی مراجع دیگر را نیز عهده دار بودند که به علت عدم اطلاع دقیق، از ذکر اسامی آنان خودداری می کنیم).

مجوز اخذ وجوهات از حضرت آیت اله خامنه ای

 

سرانجام وی در سال 1379 به علت عارضه ی قلبی و ضعف ناشی از آن، از امامت جمعه استعفا داد.

 

ایشان پس از 25 سال تدریس در آموزش و پرورش و 9 سال امامت جمعه، با نقل مکان به شهر بوشهر، همچنان به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود با حضور در مساجد و برخی ادارات و سازمان های این شهر با اقامه ی نماز جماعت، سخنرانی و برگزاری کلاس های تفسیر و احکام ادامه داد. همچنین تا سال 1390 و در دوران امامان جمعه، حضرات آیات ایمانی(ره) و صفائی بوشهری، هر از چندگاهی، امامت موقت جمعه ی بوشهر را عهده دار گردید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان درخصوص مطلب فوق و سایر مطالب این وبلاگ استقبال می کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی