شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

..: مجاهد نستوه :..

شیخ عبدالله دشتی

در راستای تکمیل و استغنای هرچه بیشتر این وبلاگ، از همه عزیزانی که سابقه ی دوستی، ارتباط، آشنائی، شاگردی، همکاری و... با پدر عزیزمان، «حاج شیخ عبدالله دشتی» دارند، صمیمانه درخواست می کنیم هرگونه عکس، کلیپ، دستنوشته و مطلبی از ایشان در اختیار دارند، به ما ارسال کنند تا به نام خود آنان در وبلاگ درج گردد.
در ضمن، آمادگی داریم خاطرات قدیمی و جدید و مطالب شما در زمینه خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان را به این وبلاگ بیافزاییم.

تولّد و دوران کودکی

(سال 1323 تا 1336 شمسی)

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عبدالباقی دشتی (معروف به شیخ عبداله دشتی) در نهم تیرماه سال 1323 هجری شمسی، در روستای ساحلی کَلات واقع در شهرستان تنگستان (استان بوشهر) چشم به جهان گشود.

روستای کری و کلات

شیخ حسین دشتیمرحوم مغفور شیخ حسین دشتی (ره)

پدر حاج شیخ عبداله دشتی

(وفات 1326 شمسی ـ مدفون در قبرستان وادی السلام نجف اشرف)

پدرش «شیخ حسین» (دارای دفتر ازدواج و طلاق) و مادرش «مریم نمازی» هردو از خانواده های روحانی، شناخته شده، متدیّن و مذهبی بودند.

در همان اوان کودکی و در حالی که بیش از سه سال از عمر شریفش نگذشته بود، از نعمت پدر محروم شد.

در سنین نوجوانی بود که بنا به درخواست اهالی روستای کَرّی تنگستان، به همراه خانواده (مادر، دو برادر بزرگتر و تعدادی از همشیره ها) به این روستا مهاجرت کرد. این روستا نسبت به روستای کَلات، از ظرفیت های بیشتری به لحاظ جمعیت و تعداد جوانان مستعد برخوردار بود. در آنجا مکتب خانه ای توسط برادر بزرگتر ایشان، «حاج شیخ عبدالرسول دشتی» تشکیل شد که به بچه ها و جوانان روستا قرآن، کتاب حافظ، انشاء و خطاطی آموزش داده می شد.

شیخ عبدالرسول دشتیحاج شیخ عبدالرسول دشتی (حفظه الله)

(متولد 1314 شمسی)

پس از آن که شیخ عبدالرسول برای تحصیل علوم حوزوی راهی نجف اشرف گردید، مسئولیت مکتب خانه برعهده ی ایشان گذاشته شد و با اینکه خود در دوران کودکی بسر می برد، طیّ مدت کوتاهی توانست به تعداد زیادی از کودکان و جوانان روستا خواندن و نوشتن بیاموزد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان درخصوص مطلب فوق و سایر مطالب این وبلاگ استقبال می کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی